sâmbătă, 24 aprilie 2010

Sfaturi si(sau) Scurtatura necesara prin ungerea pistei

Dupa incheierea WWC 2009 la adresa asta:
http://valipiros.blogspot.com/2009/08/ehipa-romaniei-la-campionatele-mondiale.html#comments

Bogdan Dobondi spunea... Parerea mea, daca mai conteaza, este ca aceasta calatorie a fost un prim pas foarte important. Primul pas, oricand este luat, ramane primul pas si este totodata cel mai greu pas de luat. Sa vezi si sa simti pe pielea ta ce inseamna atmosfera si ungeri de campionat este foarte important si foarte util pentru cei care isi doresc sa evolueze in bowling. Pana nu ai dat pe ungeri grele (nu grele fiindca nu este ulei, grele asa cum au fost in Las Vegas), este greu de acceptat cat de mult influenteaza ungerea scorul - la bine si la rau. Media unui jucator reflecta mai mult cat permite ungerea si nu cat de bine a jucat. Din acest motiv, bowling este un sport ciudat; poti sa joci bine si sa nu dai scor si sa joci prost si sa dai scor. Asta trebuie acceptat.

Daca se doreste performanta la acest nivel, trebuie jucat pe ungeri asemanatoare. Nu exista alta scurtatura.

Nu cred ca este cazul sa comparam rezultate. Nu cred ca este cazul sa fim dezamagiti pe rezultatele obtinute, deoarece este mult mai greu decat multi isi pot imagina. Trebuie simtit pe pielea ta ce inseamna ungere de tip "sportcondition". Fara nici-o intentie rea imi permit sa zic, de la cateva mii de kilometri distanta, ca ungeri de tip "sportcondition" n-a existat niciodata in Romania. Daca se doreste performanta atunci ungerea, tipul de ungere si impactul ungerii asupra mediile jucatoriilor trebuie acordata mai multa importanta.

Cele mai puternice tari din bowling se antreneaza tehnic tinand cont de conditiile, ungerilor din campionate precum cel in Las Vegas. Bowlingul din Romania, jucatorii din bowlingul romanesc vor lua un mare salt inainte atunci cand isi vor da seama cat de importanta este ungerea si mai ales cand vor accepta ca ungerea conteaza in proportie foarte mare. In fine - nu mai trebuie sa fac eu pe "crizatul" fiindca acuma poate mai multi au inceput sa-si dea seama! Ma bucur enorm de mult fiindca acest lucru este determinant performantei in bowling.

Felicitari fetelor si baietiilor care au reprezentat Romania acest an. V-am urmarit in fiecare zi pe site-ul oficial cu mandrie. Scorul nu conteaza. Ati fost acolo si ati avut ocazia de a invata! Felicitari! Sper ca ati luat ceva cu voi de acolo; ceva care sa propulseze nivelul bowlingului din Romania in sus. Spor la sala tuturor!
.....................................................................
Ai citit ? mai citeste inca o data si baga la cap !!!
cand vei gandi sa pui ungere cu raport tranversal de 10:1 pe pista sa fi convins ca, minim 4 ochi pandeste.... 2 din Suedia si 2 de la cel care a scris aceste ultime randuri
iar pentru mine esti "Mincinosul MINCIUNII" !!!

4 comentarii:

  1. nu stiu cu cine te tot lupti tu cu ungerile.
    anul acesta e primul an in care, datorita viziunii comune a d-lui Ardeleanu si a mea, s- a jucat pe ungeri sport in Romania.
    si nu o data, de mai multe ori.
    la individuale,la calificarile pt. Cupa Mondiala, la turneul Funland si la cateva din turneele IDM.
    Aici dl. Mihai Ionescu, patronul IDM a a avut un rol decisiv.
    eu nu stiu ca voi la Cernavoda/Constanta sa fi facut ceva in sensul asta.
    exceptand semifinalele de la Nationale din 2009, cand voi ati jucat pe ungerea HOUSE de casa, impotriva regulamentului.
    pe atunci nu am am auzit nimic de la tine despre ungeri, dar a inceput sa ti se auda vocea dupa ce, perfect regulametar, echipe din Bucuresti si-au ales ungeri house acasa si tu ti-ai luat bataie de la un jucator mediocru, ca mine.
    trebuie sa fii consecvent.
    in plus bowlingul de competitie se bazeaza pe bowlingul amator/sportul de masa.
    daca nu le permiti ungeri house, n-o sa impresionezi pe nimeni cu scoruri de 180 si n-o sa mai vrea sa faca nimeni bowling de performanta, ca 180 dau si ei.
    dar daca vad ca jucatorii de performanta dau scoruri de 200-250 medie atunci or sa-si puna intrebari, or sa treaca pe bile de efect samd.
    asa s-a intamplat in TOATE campionatele, incepand cu patria mama - USA.
    acolo exista statistici separate - USBC - pentru ligi si PBA- pentru performanta.
    ce se intampla in Suedia, cu impunerea ungerilor sport si considerarea doar a recordurilor de pe acestea, e un reflex al unei civilizatii de bowling mature.
    dar e un caz izolat.
    si, atentie:
    nu toate meciurile din ligile lor sunt pe ungeri sport.
    nu se mai considera recordurile de pe ungerile ne-sport.
    atat.
    intreaba-l pe Dobondi pe ce ungeri a dat 250 medie in liga si eu imi mananc laptopul daca alea au fost sport.
    peste tot ligile se desfasoara pe ungerea din sala, unde nu prea poti influenta alegerea ei...
    iar proprietarii de sali aleg ungeri usoare, cu ulei putin din motive economice si de scor.
    pe scurt - sport de masa- ungeri usoare
    performanta- ungeri grele.
    la noi performanta o poti testa la individuale.
    parerea mea e ca ligile (inclusiv campionatele nationale pe echipe) trebuie sa ramana pe ungeri la alegerea gazdelor, fiidca se desfasoara in conditii incontrolabile tehnic, nu ai oameni si echipamente sa verifici ungerile.
    iar criteriile de selectie pentru performanta pot sa fie campionatele individuale, pe ungeri sport, unde putem controla conditiile de joc.
    avem deja cate o mie de km facuti, si eu si Costica, ca sa ne asiguram de aceste conditii la cele doua finale care conteaza.
    exista si o speranta pentru jucatorii din Constanta/Cernavoda, o minte deschisa si un suflet generos ca dl. Grecu, care s-a hotarat sa achizitioneze o masina de uns performanta.
    ca acum avem parte de masini de uns impinse cu mana pe la voi prin sala.
    critica intai mai aproape si apoi mai departe...
    fiindca noi chiar ne-am straduit ca jucatorii sa aiba parte de conditii cat mai bune si mai echitabile.
    dovada ca esti calificat in primii 4 la nationale, valoarea a iesit in fata.
    de critici e plina tara asta, nu te mai adauga si tu, esti prea bun pentru scandaluri de genul asta...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cand cineva comenteaza la adresa Dumneavoastra (presedinte CCB), foloseste singularul si expune puncte de vedere personale
    e CORECT si principial s-a folositi acelasi singular. pe mine nu ma intereseaza in discutia
    ungere si Mincinosul Minciunii termeni de gen
    X, Y, noi, voi, ei ;)
    ce pot raspunde din ceia ce ai scris legat de mine? FELICITARI pentru victoria in meciul cu mine insa nu te antama "jucator mediocru"
    iti pot prezenta link-uri unde esti recordmen,
    antrenor certificat, selectioner unic si multe altele la care eu nici macar nu visez !!
    nu esti primul si nici ultimul care castiga un meci cu mine !
    insa nu asta e important...
    daca in calitatea de presedinte CCB nu impartasiti aceleasi viziuni cu ale mele, nici o problema, eu imi permit din pozitia de contestatar (ATENTIE !!!, nu scandalagiu) sa etichetez un record din CN obtinut pe ungere house o MINCIUNA,si pe cel care o sustine MINCINOS

    P.S. vrem nu vrem, vine si ziua cand orice record obtinut pe ungere mai mare de 3:1 se anuleaza.
    cam ceea ce au facut Suedezii la ei cu recordurile

    RăspundețiȘtergere
  3. in primul rand eu nu sunt recordmen, era colegul meu Robert Lupu.
    iar acum este Vicky Pravat cu 239 media pe Easy Street(7,9:1).
    iar functiile nu inseamna nimic, este doar criza de "personal".
    sunt un antrenor "teoretic" de nationala, ca nu avem nationala deocamdata, neavand buget.
    selectionarea se face dupa un regulament, eu am doar un rol limitat, aleg doi jucatori in lotul largit, pe care oricum o sa-l antreneze Stefan.
    iar faptul ca sunt antrenor "certificat" este o realitate, nu este o hartie fara valoare.
    in plus am deja zeci de studenti care mi-au trecut prin mana, iar ei ar putea sa spuna daca sunt bun sau nu (unii dintre ei de pe la nationala de anul trecut si mai mult ca sigur si de anul asta)
    in ultimul an 80% din timp l-am consumat pentru CCB si antrenand, eu nu ma mai ma antrenez decat rareori de 2 ori pe saptamana, maxim 2 ore de fiecare data.
    fiindca ca jucator nu am mare valoare si nici perspective, sunt mult prea batran pentru sport de performanta si m-am apucat mult prea tarziu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Adevar graiesti cand spui "nu avem nationala" din pacate :(
    apropoooo cu jucatorul si antrenorul din tine ...
    Tu sa fi SANATOS, eu iti doresc sa-ti iasa si daca se poate pentru cine dai povete sa cante imnul peste hotare
    Nu stiu unde poate ajunge bucuria la tine dar o lacrima de bucurie are de la mine cu certitudine

    RăspundețiȘtergere