miercuri, 6 octombrie 2010

Handicap... interesant cu interes

nu mi-am propus sa dau solutie(i), sa arat cu degetul sa gasesc vinovatul(ii)
insa un lucru trebuie sa spun !! suntem "prea" cu handicap(...)

ce avem noi acum:
8.6 Handicapuri :
a. 8 puncte / joc pentru senioara .
b. 8 puncte / joc pentru junior 1 .
c. 16 puncte / joc pentru junior 2 .
d. 24 puncte / joc pentru junior 3
e. Junioarele vor primi in plus, 4 puncte / joc, indiferent de categorie.

ce puteam sa mai avem:
f. 32 puncte/ joc pentru junior 4
g. 70 puncte/ joc pentru caine, pisica, papagal ... etc
g. 90 puncte/ joc pentru nou nascuti(min 3 luni de viata)
h. 133 puncte/ joc pentru nou nascuti(maxim 3 luni de viata)
j. 173,5 puncte/ joc pentru nou nascuti cu buricul netaiat sau prematur
astea nu le avem pentru ca nu ne-am lovit de ele

...................................................

ce au alte tari ?
nu se acorda handicap, fiecare joaca cu adversari din aceasi categorie

va spune ceva numele asta: Rowby Rodriguez ?
hai sa-l vedem cum a joacat la OPEN Viena 2008



si rezultatul obtinut de el:


Rowby Rodriguez la OPEN Viena 2009 (min 3:40 -> 4:20)


rezultatul obtinut



Rowby Rodriguez la OPEN Viena 2010


ne-am lamurit cum e la baieti ... SIMPLU
hai sa vedem cum e la fete

am luat exemplu o jucatoare care promite
Diana Zavjalova

la Malta Open 2007





la Storm English Open 2007


si interviul dat de aceasta pentru Talk Tenpin in 11 Martie 2008




Dominlor, ma scuzati dar incetati sa mai ganditi handicapat pentru handicap
eu am spus si in vara si acum un an, si acum 2 ani cum asi face
sustin aceasi opinie chiar daca pustoaica mea se apuca de bowling ... ;)

In anul 1983, eram junior la Constructorul si primeam "0" handicap
adversarii mei de atunci erau actuali colegi "Marcel T si Vali F"
fiecare echipa avea obligatoriu junior care contabiliza rezultatul
ce timpuri,.... ce gandiri,... sa nu gandeasca la handicap

10 comentarii:

  1. Poate si Vali Piros poate sa ne arate handicapurile folosite in alte tari,in afara de cei
    8 popice/game pentru senioare.

    RăspundețiȘtergere
  2. pot sa va spun ca la criteriile de selectie in prima faza la lotul national american de tineret diferenta de scoruri limita intre baieti si fete e de 25 de puncte (150 la fete, 175 la baieti)
    in schimb la senioare ei nu acorda niciun handicap.
    iar pana acum doi ani in Romania juniorii (cu handicap) erau pana la 23 de ani.
    nicaieri in Europa baietii si fetele nu au acelasi handicap.
    marea majoritate fac campionate dupa categorii de scor, iar cand se intalnesc au handicapuri diferentiate si da, unii se pot apropia cu handicapul de 80 de puncte (cei din categoria D, pana in 129)
    echipele votasera la intalnirea cluburilor fetele sa aiba tot timpul plus 8 fata de baietii de aceesi categorie, dar Viorel Pavel a modificat de unul singur la plus 4.
    putem sa imaginam si un sistem in care juniorilor sa le dam handicap negativ, ca sa le stimulam performantele.
    dar cred ca nici asta n-o sa-l multumeasca pe Catalin Gh.

    RăspundețiȘtergere
  3. dealtfel dicutia pe tema handicapurilor in bowling este fara sfarsit.
    incepe in primul rand cu necesitatea sau nu a handicapurilor pentru femei.

    discutia este mai actuala ca oricand, in acest sezon EBT discutiile au fost foarte aprinse pe acesta tema, mai ale din partea americanilor veniti pe la concursuri.
    avand in vedere ca viteza si forta sunt atuuri deloc de neglijat in bowling, egalitatea sanselor intr-o competitie mixta este compromisa.

    lucrurile sunt foarte clare in PBA, unde nu exista handicap si in toata istoria lor nu a castigat decat o singura femeie.

    in Europa, unde exista handicapul standard de 8, numarul de castigatoare este limitat.

    la fel la copii, daca-i pui sa concureze intre ei, juniorii de 7 ani nu au nicio sansa in fata celor de 18.
    la noi sunt mult prea putini ca sa le organizezi competitii separate si atunci sistemul de handicapuri egalizeaza oarecum sansele.

    referitor la diferentele de scor masculin-feminin:

    tineret(sub 21 de ani) - campionat mondial 2010, baieti-fete:
    cea mai buna medie All events: 224 vs. 217
    cut-ul(locul 16): 209 vs. 205

    Qubica Amf World Cup 2009

    cea mai buna medie All events: 235 vs. 219
    cut-ul (locul 24): 206 vs. 197

    rezultatele se multiplica la nesfarsit la imensa majoritate a competitiilor mixte.

    iar handicapul nu este al jucatorului, este un handicap pentru ceilalti, care sunt considerati mult mai buni.
    "handicapatii" sunt cei buni, nu femeile nu juniorii.

    iar daca voiam sa-mi creez un avantaj pentru fetele mele mici, o faceam de anul trecut, dar n-am facut-o tocmai ca sa nu las loc de interpretari.
    discutia era de pe vremea lui Florin Popescu si marea majoritate a considerat corect sistemul de anul asta, mai putin Viorel Pavel, care a si decis de capul lui.
    Mihai era oarecum ingrijorat de anuL trecut, de la World Sports Festival de la Viena, ca nu mai e cadet si si-a pierdut handicapul.
    dar nu are chiar niciun motiv, el a dat - de exemplu - la Open Oxygen 200 si ceva medie cu handicap 8, Razvan tot pe acolo(ambii juniori 1) , iar Laura (junioara 2), cu handicap 24- 180 si ceva.
    Seniorii buni au fost peste 220.
    deci sitemul pare echilibrat.

    CE NU INTELEG EU?

    DE CE MAI SUNT "INFIERATE" REGULAMENTELE DUPA CE SE ADOPTA SI NU INAINTE?

    LA CE MAI FOLOSESTE SA FACI SCANDAL DUPA?

    asa de la distanta, se pare ca tot cauta Catalin(si altii) niste posibile portite prin care unii se pot strecura sa le-o traga lor.

    e o pierdere de timp si de nervi, crede-ma.

    RăspundețiȘtergere
  4. :)
    sti de cand spun ca handicapul este o problema?,
    de pe timpul cand Maria URSU batea baietii pe banda rulanta fara 8 popice/ mansa !!
    cu handicapul ai bombarda
    ca sa nu mai zic de posibilitatea
    300 vs 297+8 = peste scorul maxim posibil

    eu constat de mult timp ca regulamentul pe segmentul handicap se face dupa interese sau poate am fost "golan" la exprimare....
    se face pentru ce jucatori aveam la dispozitie !
    pentru asta am amintit de pisica, caine, papagal
    nu se stie niciodata
    desi ar trebui facut cat mai simplu pe regula
    "sacul la moara" si nu invers
    dar sa fim Sanatosi multi ani inainte ca sa putem face cum trebuie regulamentul si in ceea ce priveste handicapul

    apropoo, ce ne retine sa indreptam daca avem(constatam) o problema in regulament? Hamm

    o mai spun odata pentru a ramane scris
    in ce priveste CN
    iau media la primele 3 locuri din campionat si fac media acestora
    daca am 190, 210 sau 132 peste scorul acesta nu mai dau nimic
    PUNCT
    retineti, 192, 210 sau 132 este mivelul maxim al valori in campionatului nostru
    daca depasesti aceasta valoare prin rezultatul obtinut inseamna ca esti peste nivelul maxim al capionatului si automat nu primesti nimic(HDC)
    poate doar FELICITARI

    ca o paranteza ... cu ceva timp in urma la stiri a fost un reportaj
    unul din Arges, cu ditamai casoiul, cu 5 masini in curte a cerut ajutor pentru incalzire de la primarie(stat) - si la primit pentru ca s-a incadrat in lege :D

    asta vara la o bere, lui Viorel P si lui Bebe I le-am explicat cu pachetul de tigari cum e cu handicapul
    si nu a fost scandal !, de ce ar fi acum ?
    de unde scoti nene Vali scandaluri pe banda rulanta ? ca sa nu mai zic vulcani si stil caracteristic :))
    daca prezint 2 exemple cu ce se intampla pe afara nu e SCANDAL !! zau
    pur si simplu incerc sa "sensibilizez" acolo unde trebuie
    am dreptul sa cred ca repectivii chiar nu stiau cum puncteaza handicapul astea pe afara in cazul in care ai 13 sau 16 ani
    acum ca stiu,.... eu SPER

    RăspundețiȘtergere
  5. daca acorzi hadicap femeilor si juniorilor, le cresti si sansa sa te cafteasca din cand in cand.
    asta e ideea de baza.

    ce medii dadea Maria pe atunci?
    200? 210?
    cred ca nu prea des.
    trebuia sa dati 208, sau 218, dar nu aveati tehnica necesara.

    in conditii egale femeile dau mai putin, chiar daca unele femei mai bune caftesc niste barbati mai slabi.
    asta nu inseamna neaprat ca handicapul e de vina.

    in alta ordine de idei, poti sa faci sistem cu handicap diferentiat, pe sistem liga, unde se iau mediile anuale si ii dai ficearuia handicap in functie de cat da.

    mai exista si sistemul american, fara handicap.
    dar acolo descurajezi total femeile si juniorii, aventurile lor in turneele de barbati sunt un soi de martiraj.

    sistemul de handicapuri nu e intr-un singur fel, nu aveai ce sa-i explici tu lui Viorel.
    sistemul e cum il stabilesti.

    si oricum l-ai stabili, cineva e avantajat, altcineva nu.
    asta te durea si pe tine cu Maria, ca luai bataie, nu te durea pe tine de principul universal al acordarii handicapurilor.

    de aia ma si acuzi pe mine, ca l-am facut pentru fi-mea.
    pe mine nu ma doare ca ma cafteste ea sau Mihai Pavel, chiar la ultimul turneu am transpirat ceva ca sa-l bat pe Mihai, si n-are decat 15 ani...
    dar nu-mi pasa, eu cred ca asa e corect.

    tu, daca iei bataie, ceva nu e corect.
    nu tu esti de vina, ca nu dai destul.

    asta si fost in discutia si cu ungerile, asta e si in discutia cu handicapul.

    cand ati luat bataie de la noi, eu am dat 217 media, pe ungere house.
    recordul mondial e de peste 280 (cred ca 283 pe 6 jocuri).
    iar 270 media dau probabil mii de jucatori in toata lumea.
    intr-acolo trebuie sa privim, daca vrem sa progresam sau sa luam vreodata medalii pe la Mondiale.

    si atunci nu mai conteaza ca da Maria 210, Mihai 195 si Laura 170.

    RăspundețiȘtergere
  6. :D
    eu zic sa mai privesti inca o data asta:
    http://2.bp.blogspot.com/_NMqiozZ_CVw/TKxPCAj7JFI/AAAAAAAAAPQ/f2g2MLgGG9c/s1600/Rowby+Rodriguez+2008.jpg
    priveste cine e pe locul 42, imediat sub Rowby Rodriguez, si tu pomenesti :
    "daca acorzi hadicap femeilor si juniorilor, le cresti si sansa sa te cafteasca din cand in cand"
    pai Rowby la caftit elegant pe Stuart fara handicap !!
    sti sigur cine e Stuart, deci nu e nevoie de handicap
    ideea e simpla .... CN la varf are o valoare data de "elita"
    cand realizezi un scor care depaseste elita inseamna ca ai valoare ... la ce bun handicapul ?
    sa inteleg ca tu dezaprobi actualul sistem de handicap ? si daca NU care este motivul
    insa incearca sa punctezi la subiect si nu pe margine
    si mai am o intrebare
    daca o echipa din campionat are in lot un jucator de 6 ani si unul de 79 care e handicapul pentru cei doi atat ca fata cat si ca baiat
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  7. pai daca Williams nu e in stare sa dea 200, sa-l bata juniorii de 14 ani.
    simplu!
    si daca-i dadeai 16, respectiv 8 puncte handicap, poate venea si el mai sus in clasamentul general, nu pe 64 sau pe 35, cat a terminat pana la urma.
    si ar fi fost pe masura talentului sau.

    si apropo: Williams a terminat pe 12 si pe 2 turneele de la Vienna.
    deci nu mai scoate si tu din context un squad care-ti convine tie, sa arati ca sunt juniori buni.
    dar de la locul 64 la locul 12 mai e cale lunga.

    distanta de-un handicap.

    RăspundețiȘtergere
  8. Omule, ma faci sa zic si lucruri care nu ar trebui spuse acum ...
    la Campionatul Mondial din Germania de anul asta
    a fost un meci demonstrativ pentru persoane cu dizabilitati "Special Olympics"
    2 pustani din Malta vs.
    un batranel si o femeie din Germania
    mai multe detalii aici:
    http://www.specialolympicsee.eu/BOWLING__Special_Olympics_Demonstration_at_World_Championships.aspx
    vrei sa sti cum a fost cu handicapul ?
    ce rost are ?.... chiar asa

    RăspundețiȘtergere
  9. eu iti inteleg punctul de vedere, dar nu sunt de acord cu el.

    handicapul este o "prima" data anumitor jucatori- juniori sau femei, ca sa vina sa concureze cu barbatii.

    stimuleaza participarea in concursuri mixte, lucru foarte de dorit in Romania, unde avem putini jucatori din fiecare categorie.

    fiecare prin lume face cum vrea, mai ales unde e vorba de openuri, unde sunt bani privati.
    Organizatorii marilor concursuri nu sunt morti de placere sa vada copii prin sala.

    In Romania cam toata lumea e de acord ca trebuie sa implicam cat mai mult femeile si copiii, fiidca avem un mare deficit din ambele categorii.
    n-ar trebui sa te supere asta prea mult.

    mai mult, eu am incurajat (intreaba-l pe Vali a cui a fost ideea) sa avem competitii si titluri pentru seniori, fiidca avem destul de multi si trebuie incurajati si recompensati.

    pe de alta parte, sunt de acord cu viziunea grecilor, ca in lotul national sa intre cei mai buni, indiferent de varsta, tinerii sa-si faca loc in mod corect.
    iar in momentul asta, cu handicap sau fara, niciun junior nu are sanse reale.
    Pavel a propus ca, daca vreun junior vrea sa participe la Campionatul National individual de seniori, sa renunte la handicap.
    mie mi se pare corecta aceasta viziune.
    dar nu si la echipe si la openuri, unde avem nevoie de ei, sa vina cat mai multi si sa capete cat mai multa experienta.

    si crede-ma ca sticleau multi ochi de copilasi prin sala cand au vazut ca un copil de 13 ani poate sa bata adultii.
    cu handicap, desigur.

    avem nevoie de ochii aia mici care sa viseze.

    RăspundețiȘtergere
  10. handicapul din CN nu are legatura cu handicapul de la "OPEN, DCIADA, INTRECERE MUNCITOREASCA" !!!
    Ce handicap ofera organizatorul acolo e problema lui insa poate lua de baza cam ce este pe afara asta daca POFTESTE !, poate oferi cat si cui vrea
    e alegerea lui si in functie de asta poate fi pe +/- nu comentez si nici nu ma intereseaza acest aspect.poate oferi handicap in functie de sex, varsta, inaltime, frumusete, etc...
    daca imi permit si pot sa particip la un open inseamna ca mi-am insusit regulamentul !
    exemplele cu Rowby Rodriguez si Diana Zavjalova
    le-am luat de la diferite Open-uri pentru simplu motiv ca in Campionate Nationale din alte tari nu ai de unde scoate REPERE
    acolo fiecare joaca in categoria lui
    PUNCT

    Eu am spus SIMPLU...
    Campionatul Romanesc de Bowling la varf in editia trecuta are o medie de cca 195, cu multe jocuri pe house oil !!
    Daca oricare persoana participanta in CN si beneficiar de handicap depaseste acest nivel
    pe principiul Fair Play-ului nu mai primeste HDC
    altfel spus daca jucatorul "X" realizeaza un scor de 258 popice nu mai primeste handicap
    fie el 8, 16, 24....
    odata ce ai realizat acest scor inseamna ca esti un "COCO"
    idem si la scoruri de 299, 222, 206 sau 199 popice. HDC primesti data viitoare cand esti cu scor de handicap
    aceasta aplicatie trebuie facuta atata timp cat suntem in imposibilitatea ca in CN sa avem competitii pe categorii
    plafonul maxim de scor se calculeaza anual si este dat de varful acestuia
    aici e de discutat .... cati jucatori intra in calcul la medie
    PUNCT

    la fotbal, volei, baschet si alte jocuri de echipa daca introduci pe teren un copil de 13 ani echipa acestuia NU PRIMESTE HANDICAP !!
    chiar daca in tribuna sunt sute de ochi mici care viseaza

    RăspundețiȘtergere